Компанія KYB обрана постачальником амортизаторів для нової моделі Citroën – C5 Aircross, конвеєрне виробництво якої було запущено у 2017 році. У пресі цей автомобіль анонсувався як "ультра-комфортний хетчбек з унікальною індивідуальністю", "підвіска, що значно покращує комфорт за помірні гроші", "вже на першому кілометрі тест-драйву чудово відчуваються підвищений комфорт та загальний рівень досконалості конструкції".
Активна підвіска стає реальністю, а напівактивні рішення завойовують дедалі більшу популярність. І ось, спільними зусиллями двох відомих виробників, корпорації KYB та концерну PSA, розроблено нову концепцію підвіски, засновану на пасивних амортизаторах та здатну забезпечити відмінні ходові характеристики при відносно невисоких витратах. Саме вона застосовується в моделі C5 Aircross, і Citroen називає цю систему "Прогресивні Гідравлічні Демпфери".
Секрет цієї революційної концепції – у системі подвійного гідравлічного демпфера у конструкції амортизатора. Загальний хід його штока можна умовно розділити три диференційовані робочі зони, у яких забезпечуються різні характеристики. Перша розташована в межах середньої частини ходу штока амортизатора, де демпфування забезпечується рахунок роботи основних клапанів амортизатора, поршневого і донного. Друга та третя приблизно відповідають крайнім положенням ходу штока, відбою та стиску, і де відбувається гідравлічне уповільнення, що забезпечує додаткове поглинання енергії.
Така особливість конструкції дозволяє основним клапанам амортизатора забезпечувати комфорт у простих дорожніх умовах, а гідравлічним демпферам - включатися в роботу у разі складніших ситуацій. Для такої ефективної диференціації обидва гідравлічні демпфери - і відбій і стиск - повинні забезпечувати адекватне поглинання енергії і мати дуже гнучкий відгук. Саме уповільнення забезпечує безпрецедентний рівень комфорту і, за визначенням Citroën, "ефект килима-літака": за відчуттями водія автомобіль начебто ширяє над вибоїнами та ямами на дорозі.
Генеральний менеджер підрозділу aftermarket KYB Europe, Жан Франсуа Хуан, прокоментував нововведення так:
Це ще один чудовий приклад інноваційних рішень та розробок, якими так славляться наші інженери, і ми сподіваємося, що ця нова технологія набуде широкого поширення на європейському ринку.
Проблеми, з якими зіткнулися інженери KYB під час створення нової системи, були дуже значні. Критично важливо було зберегти характеристики гасіння коливань незмінними, незважаючи на вбудовані додаткові демпфери, що забезпечують уповільнення ходу штока. У результаті безлічі гідравлічних розрахунків і застосування методу аналізу кінцевих елементів, ця мета була досягнута і згодом перевірена ще раз при дорожніх випробуваннях. Іншим ключовим завданням була розробка самих вбудованих елементів, здатних витримувати високі навантаження навіть у несприятливих умовах. Інженери KYB досліджували різні матеріали та конфігурації, перш ніж оптимальне рішення було знайдено. І, як завжди, всі деталі виготовлені із прецизійною точністю.
У режимі відбою принцип роботи обмежувача базується на армованому пластиковому сегменті, розміщеному у внутрішній трубі амортизатора, у зоні її формозміни, яка фактично є робочою зоною гідравлічного демпфера відбою. Коли втулка відбою стикається з цим сегментом, утворюється нова масляна камера, з якої масло може виходити через прорізи в сегменті. Такий регульований потік створює гідравлічну силу, що налаштовується за рахунок площі цих отворів. Крім того, робоча зона цього гідравлічного демпфера може змінюватись за рахунок різної довжини зони зміненої форми внутрішньої труби.
У режимі стиснення використається аналогічний принцип. Нова масляна камера утворюється при взаємодії полімерної деталі на поршні амортизатора та металевого підтискного елемента, встановленого на вузлі донного клапана. Полімерна деталь виконана з кількома прорізами для проходу олії, що дозволить налаштовувати зусилля, які забезпечують система. Для досягнення бажаного максимального зусилля, у вузлове складання донного клапана вміщено попередньо стислий додатковий клапан. Наявність гідравлічного демпфера стиснення дозволяє автовиробнику спростити інші компоненти підвіски, такі як буфер стиснення, а також переглянути деякі інші конструктивні елементи через менші зусилля на шасі автомобіля.
KYB вдалося розробити систему підвіски, високонадійну та саморегульовану, що забезпечує м'яке демпфування, коли необхідний комфорт, і відмінну керованість, коли потрібний контроль. Важливо підкреслити, що обидві ці функції об'єднані в пасивній системі з неперевершеним часом відгуку, причому за дуже конкурентоспроможною ціною. Система подвійного гідравлічного демпфера виробництва KYB вже використовується в інших європейських моделях, таких як Citroën C4 Cactus.
12.04.2018